Var med och testa samverkansutbildningen i digital form!
För vem: Du som möter människor i ditt arbete som är i behov av insatser från två eller flera myndigheter samtidigt.
Citat från tidigare deltagare av kursen:
”Nya nätverket har skapats och en ökad kunskap om varandras olika arbeten för den enskilde individens bästa”.
”All insikt man fått kring komplexiteten kring individen gällande myndighetskontakter är helt suverän”.
Kommer personer du möter i vardagen märka att du har gått denna utbildningen? –”Ja, jag kommer tänka mer på hur jag bemöter och ställer frågor till de jag möter”.
Så här anmäler du dig
Först skapar du ett konto om du inte redan har det. När du registrerat dig kommer du inom kort få ett bekräftelsemail på att ditt konto har godkänts (OBS! Det kan ta några dagar). När ditt konto godkänts ska du sen logga in på ditt konto och anmäla dig till Samverkansutbildningen. När du gjort det kommer du få ett bekräftelsemail gällande din antagning till utbildningen.Dag 1: Begreppet samverkan
17 januari kl 08:30-16:00: Vad innebär samverkan och varför behövs det? Vi arbetar i grupper.
Dag 2: Hur upplevs det att få stöd från flera myndigheter samtidigt
25 Januari kl 08:30 - 12:00: Vi tar del av en människas upplevelser och hur vi som professionella kan tänka vid mötet
Dag 3: Sip /SamSIP och nästa steg i samverkan
3 Februari kl: 08:30 - 12:00: Vi fördjupar oss i vad SIP är, vem det är till för och varför. Hur kan vi utveckla vår egen samverkan